Tonibuzuk Delbart Innehåll

Vetenskapen Om Delbart Innehåll: Vad Får Människor Att Dela Online?

När du försöker få ditt innehåll att sticka ut i dagens digitala värld är det viktigare än någonsin att se till att ditt innehåll är delbart.

När allt kommer omkring, om ingen delar ditt innehåll, kommer det inte att nå sin fulla potentiella publik. Ett av de bästa sätten att säkerställa att ditt innehåll är delbart är att arbeta med en expert som Toni Buzuk.

Toni är en Google Ads-expert och innehållsmarknadsföringsstrateg som har hjälpt många företag att skapa delbart innehåll som resonerar med deras publik.

Att skapa delbart innehåll ger dig en mycket bättre chans att nå en bredare publik. Men vad får människor att dela innehåll online?

Naturligtvis kommer inte allt innehåll att tilltala alla. Människor kommer att dela olika typer av innehåll beroende på deras intressen och preferenser. Så vad tror du är varför folk delar innehåll? Här är de främsta anledningarna:

Att Visa Stöd För En Sak Eller En Tro

Människor tycker om att dela saker som stämmer överens med deras personliga övertygelser och värderingar. Om de ser något online som stödjer en sak de brinner för, är det mer sannolikt att de delar det för att främja den saken.

Om du till exempel samlar in pengar till en välgörenhetsorganisation, kommer att skapa innehåll som utbildar människor om orsaken göra dem mer benägna att donera.

Människor Delar Användbart Innehåll

Människor är också mer benägna att dela innehåll online om de tror att det kommer att vara användbart för andra. Det är därför listor (som "5 sätt att förbättra din kost" eller "10 tips för att komma över ett uppbrott") är så populära – de erbjuder läsare konkreta sätt att förbättra sina liv i ett litet format.

Om du vill skapa delbart innehåll, försök fundera på vilka råd eller tips som skulle vara användbara för din målgrupp.

Att Känna Sig Ansluten

Toni Buzuk Digital Marknadsföring

I en allt mer digital värld längtar vi efter mänsklig koppling. När vi ser något på nätet som resonerar djupt hos oss; vi vill dela det så att vi kan få kontakt med andra som känner likadant.

Det gäller särskilt för känslomässigt innehåll – som hjärtvärmande berättelser eller rörliga videor. Att skapa innehåll som drar i hjärtat kommer att få folk att vilja dela det långt och brett.

För Det Är Lätt

I dagens hektiska värld har människor inte mycket tid på sig. Så om de ser något online som de tycker är värt att dela, men det skulle ta för mycket ansträngning att skriva sin kommentar om det, är det mer sannolikt att de trycker på "dela"-knappen och går vidare med sin dag.

Det är därför som många nyhetssajter och blogginlägg innehåller knappar för sociala medier – så att läsare snabbt och enkelt kan dela artikeln med sina nätverk med bara några få klick.

Slutsats:

För att skapa delbart innehåll är det viktigt att förstå vad som motiverar människor att dela saker online.

Människor är mer benägna att dela användbart, visuellt tilltalande eller känslomässigt resonant innehåll.

Om du behöver hjälp med att skapa delbart innehåll, kontakta Tonibuzuk idag. Som SEO-expert och Google Ads-expert har han erfarenheten och kunskapen för att hjälpa dig skapa innehåll som resonerar med din publik och får dem att dela.

Klicka på denna webbplats för att få mer information relaterad till Tonibuzuk Digital Marknadsföring.

Comments